DHL Express

Centrum Innowacji DHL – wizje, trendy, rozwiązania

Centrum Innowacji DHL w Troisdorfie niedaleko Bonn, to miejsce, gdzie klienci i partnerzy DHL mogą poznać trendy technologiczne, które będą wpływać na logistykę przez następne dziesiątki lat.

DHL inwestuje w innowacje, aby odgrywać wiodącą rolę w globalnym rozwoju branży logistycznej i utrzymać pozycję lidera w przyszłości. Niedawne badania ujawniły ogromny potencjał wzrostu w bardziej wydajnych i przejrzystych łańcuchach dostaw – szacuje się, że sam Internet Rzeczy przyniesie zastrzyk finansowy w wysokości 1,9 biliona USD. Jak widać, nowe technologie mają przełożenie na konkretne pieniądze. Takie miejsce jak Centrum DHL w Troisdorfie to jednocześnie laboratorium i inkubator innowacji, trendów, ale i wielkich pieniędzy, które za nimi idą.

W przypadku centrów innowacyjności DHL, to skupiają się one na wszystkich obszarach innowacyjności, które mogą mieć wpływ na działalność DHL – wiele z nich znajduje się w raporcie dotyczącym badań trendów. Z punktu widzenia DHL, Centrum Innowacyjności stanowi miejsce do przedstawiania technologii naszym klientom i wymiany pomysłów w oparciu o ich wymagania oraz przyszłe plany, po to, aby móc zidentyfikować obszary podlegające dalszej innowacyjności – wyjaśnił cele przyświecające powstaniu Centrów Innowacyjności Daniel McGrath, rzecznik prasowy DHL Express.

W 2015 roku Centrum Innowacji, istniejące wtedy już od kilku lat, zostało przeprojektowane i „otwarte” ponownie. Wszystko po to, aby nadążać za gwałtownie zmieniającym się światem.

Nowa koncepcja ośrodków badawczych DHL została pomyślana tak, aby jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z klientami, ekspertami i środowiskami akademickimi z wielu dziedzin. Wraz z ponad 50 ekspertami DHL sieć partnerów tworzy pionierskie rozwiązania dla logistyki.

Uważam, że chociaż kapitał i doświadczenie są niewątpliwie ważne, to innowacyjne pomysły będą kierować naszą przyszłością. W Grupie Deutsche Post DHL skoncentrowana na klientach innowacja to podstawa naszych dwóch zamierzeń: jednym z nich jest odegranie pionierskiej roli rozpowszechniania globalnego rozwoju logistyki, która leży u podstaw zrównoważonego rozwoju naszej planety. Drugim jest pozostanie liderem logistyki poprzez innowacyjne produkty i usługi, których nasi klienci potrzebują najbardziej – powiedział Frank Appel, prezes Grupy Deutsche Post DHL podczas otwarcia Centrum Innowacji w 2015 roku.

Jak poruszać się po Centrum Innowacji? Można dostosować swoją wizytę do jednego z działów tematycznych, które Centrum oferuje:

  • innowacyjne i biznesowe warsztaty
  • spotkania biznesowe
  • eventy związane z najnowszymi trendami i innowacjami z branży logistycznej

Jest kilka miejsc, które warto wyróżnić. Sekcja „Vision Suite” to spojrzenie w daleką przyszłość. Rzut oka na to, czym będzie logistyka w 2050 roku. „Trend Areas” przybliża społeczne, biznesowe i technologiczne trendy, które już niedługo będą panowały w logistyce. A Solution Space prezentuje pełny zakres możliwości DHL w zakresie logistyki i transportu.

Dodatkowo, Centrum Innowacji DHL posiada Design Thinking Studio, gdzie odbywają się warsztaty dotyczące ściśle określonych zagadnień oraz State-of-art Areas gdzie mają miejsce konferencje i tym podobne wydarzenia.

„Będąc liderem w dziedzinie innowacji, staliśmy się liderem rynku. Celem Centrów Innowacji DHL jest utrzymanie tego prowadzenia poprzez rozwój wysoce innowacyjnych produktów i usług w oparciu o technologiczne, społeczne i logistyczne trendy na przyszłość. Zespół ds. badania trendów DHL stale analizuje i identyfikuje nowe fakty i ich potencjalny wpływ na branżę logistyczną wzdłuż całego łańcucha wartości. Wraz z usprawnieniami wprowadzonymi w Centrach Innowacji pozwoli nam to oferować nowe możliwości dla naszych klientów i pozostać liderem naszej branży. Jako czynnik ułatwiający handel, innowacja w logistyce jest bardzo istotna, jako że ma potencjał do przekształcania sektorów gospodarki na całym świecie.” – powiedział Bill Meahl, dyrektor ds. handlowych firmy DHL.

Szczególnym wydarzeniem, regularnie odbywającym się w Centrum, są Innowacyjne Dni DHL, czyli coroczny flagowy event poświęcony branżowym nowościom . Klienci, partnerzy biznesowi oraz eksperci spotykają się, aby wymieniać poglądy na temat aktualnej sytuacji w logistyce, zastanawiać się nad przyszłością i możliwymi ścieżkami rozwoju branży. Podczas Innowacyjnych Dni DHL, honoruje się kreatywne umysły specjalną nagrodą innowacyjności DHL.

„Dzień Innowacyjności to nie tylko dostarczanie inspiracji, lecz również platforma wymiany pomysłów. Ważne jest, aby rozpoznawać i wspierać te innowacje; czekamy na wprowadzenie w życie niektórych zaprezentowanych pomysłów” – wyjaśnił Matthias Heutger, wiceprezes DHL Customer Solutions & Innovation.

Aby odwiedzić Centrum Innowacji wejdź tutaj