logistyka

Logistyka startupu

Niektórzy mówią, że sukces biznesu może zależeć od szczęścia, wybrania właściwego momentu czy nawet samopoczucia jego założyciela. Z naszego doświadczenia wynika, że to dobranie właściwych rozwiązań logistycznych zadecyduje o tym, czy Twój startup będzie miał więcej szans na komercyjny sukces.

Ludzie często idealizują założycieli popularnych startupów. Osoby pokroju Steve’a Jobsa czy Marka Zuckerberga są traktowane niemal jak quasi mityczne istoty. W rzeczywistości prowadzenie startup-u to wyczerpująca i pełna stresu praca. Badania wskazują, że niepowodzenie nawet 65% tego rodzaju biznesów wynika z jest winą niewłaściwie zarządzających założycieli. Dlatego tak ważne jest, żeby, kiedy pojawiają się problemy, czuć wsparcie od odpowiedniego partnera logistycznego. Wybranie odpowiedniego operatora logistycznego początkowo może się wydawać skomplikowane, ale naprawdę może pomóc uniknąć stresu, jeśli zajmie się tym odpowiednio wcześnie.

Kiedy firma kosmetyczna Pestle and Mortar przechodziła drogę od małego, niszowego dostawcy wysokiej jakości produktów, do sprzedawcy na wielką skalę, zwróciła się do DHL Express, żeby ułatwić sobie proces przejściowy. Po artykule w New York Times, który przyniósł firmie wielki rozgłos, DHL Express bez problemu pomógł dostarczyć zalewające firmę zamówienia. Kiedy zamówienia dotarły do ich irlandzkiego centrum dowodzenia, po drugiej stronie świata, wiedzieli, że DHL Express może dostarczyć ich produkty do każdego klienta firmy w ciągu kilku dni.

DHL pomógł dotrzeć na światowe rynki również innym markom modowym, takim jak Zanerobe i Kulani Kinis. Obie te firmy przekształciły się w ciągu kilku miesięcy  z ambitnych startupów posiadających wielkie plany w ważnych graczy na światowym rynku. Czy podążysz ich śladem?

Od planów do zamówień

Masz już swój biznesplan i finansowanie. Masz też gotowe strategie marketingowe, a prototyp Twojego produktu wygląda świetnie. Jednak bez przygotowania właściwej strategii transportu, Twój startup pozostanie w fazie planów. Dobranie właściwej strategii transportowania i dostarczania produktu odegra większą rolę w Twoim ostatecznym sukcesie niż nawet sam produkt czy jego cena.

Bez właściwego sposobu dostarczenia towaru tam, gdzie powinien dotrzeć, czeka Cię nieprzyjemna lekcja i masa niezadowolonych klientów.

DHL

Jak startup powinien wybrać operatora logistycznego?

Po sprawdzeniu różnych opcji dostawy, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteś gotowy zapłacić za bardziej wydajną, szybszą dostawę. W ostatnich latach pojawiło się wiele raportów o darmowej dostawie, ale musisz pamiętać, że coś takiego tak naprawdę nie istnieje. Nawet jeśli Twój klient bezpośrednio nie poniesie kosztów transportu, Ty zrobisz to na pewno. Warto jednak wspomnieć, że 91% kupujących online, opuści Twój sklep internetowy, jeśli nie znajdzie w nim opcji szybkiej dostawy. Dla konsumentów coraz częściej priorytetem jest szybkość,  mniej liczy się darmowa wysyłka.

DHL Express oferuje usługi premium, takie jak prędkość dostarczenia, wiele sposobów doręczenia i wysoki poziom rzetelności, który zapewnia obsługa klienta. To Twoi klienci będą ponosili dodatkowe koszty, więc jeśli naprawdę będą czegoś potrzebować na następny dzień, prawie na pewno będą gotowi skorzystać z takiej usługi, jeśli tylko będzie dostępna. Upewnij się tylko, że ceny są wyraźnie widoczne i klarowne już przy zakupie, a nie ukryte gdzieś na dole strony albo dostępne dopiero przy zakończeniu transakcji.

Jaką prowadzić politykę zwrotów?

Wiele dowodów wskazuje na to, że skala zwrotów przy transportach międzynarodowych jest mniejsza, więc im ambitniejsze są Twoje plany, tym mniej ten problem będzie Cię dotyczył. Możesz też sprawdzić apetyt swoich klientów na zwroty, wprowadzając okresy testowe, żeby móc oszacować wszystkie za i przeciw. W e-commerce zwroty są nieuniknione, więc warto przy tworzeniu ich polityki wziąć pod uwagę dodatkowe zamówienia, które możesz wygenerować, tworząc ich darmową albo prostą dla klienta obsługę. Możesz nawet wliczyć ich średni koszt w koszty przesyłki, żeby wyeliminować ryzyko.

Czy ekspresowa dostawa wpływa na wartość koszyka?

Po wprowadzeniu usługi ekspresowej dostawy, wartość koszyka wzrasta, czego dowodzą przykłady takich marek jak Paul Smith i Gymshark. W ich przypadku po wprowadzeniu tego rodzaju usługi wartość koszyka wzrosła aż o 70%. Możesz nawet nie być świadomy tego, że Twoi potencjalni klienci korzystają z usług konkurencji tylko dlatego, że udostępnia tę opcję.

Jak bardzo międzynarodowy powinien być startup?

W zasadzie nie ma żadnego ryzyka w otwieraniu się na zagraniczne rynki. Większe ryzyko wiąże się z pozostaniem w tyle, kiedy wszyscy dookoła ruszają ze swoim produktem za granicę. Warto wiedzieć, co robi konkurencja i czy już oferuje wysyłki międzynarodowe. Przydatny w ustaleniu tego, na których rynkach warto się skupić, może okazać się Similarweb.com. DHL Express również może  pomóc Ci to ustalić. za pomocą swoich narzędzi. Nie tylko wskażemy kierunek rozwoju, pomożemy także znaleźć elementy Twojej strony internetowej wymagające optymalizacji.

Badania pokazują, że klienci międzynarodowi są skłonni wydać więcej niż klienci lokalni, więc nawet jeśli ruch zagraniczny na Twojej stronie jest niewielki, może przynosić duże zyski, przy małym nakładzie pracy. Nie ograniczaj się też do największych, oczywistych kierunków ekspansji. Z usługą ekspresową Twój produkt może stać się prawdziwie globalną marką.

Sprawdź jak DHL Express może pomóc Twojemu startup-owi dotrzeć do 220 krajów i terytoriów

Czy martwić się opóźnieniami wywołanymi przez odprawy celne?

To jeden z elementów, w których współpraca z DHL Express może przynieść prawdziwe korzyści. Dzięki zatrudnianiu własnych specjalistów od odprawy celnej, proces ten powinien odbywać się bez dodatkowych opóźnień i problemów. Zwłaszcza, jeśli dokumenty są właściwie wypełnione. Taką usługę można łatwo ustalić ze swoim przedstawicielem handlowym. Możesz też uzyskać dostęp do łatwych w odbiorze informacji o odprawie celnej, dzięki opcjom oferowanym przez DHL Trade Automation Services (TAS) lub stronom internetowym krajowych instytucji celnych.

Prędkość

Usługa ekspresowa czy usługi pocztowe?

Różnice między terminem dostaw w usługach pocztowych i usłudze ekspres są znaczące. Dlatego musisz zdecydować, czy chcesz zapłacić więcej za zaspokojenie potrzeb współczesnego konsumenta. Badania mówią, że 45% klientów przyznaje, że zrezygnowało z zakupu ze względu na zbyt długo trwający czas prognozowanej dostawy. Warto też pamiętać, że negatywne doświadczenia związane z nierzetelną dostawą były powodem, dla którego 38% klientów zadecydowało się więcej nie kupować od sprzedawcy, który nie zapewnił odpowiedniego transportu ich przesyłce. Ponad 2/3 millenialsów przyznaje, że wybrało sprzedawcę ze względu na opcję lepszej przesyłki i to samo dotyczy połowy klientów z poprzedzających je pokolenia.

Dodatkowo, usługa On Demand Delivery, którą oferuje DHL, pozwala nie tylko wybrać sposób doręczenia przesyłki, ale także umożliwia śledzenie postęp przesyłki za pomocą powiadomień w postaci maili lub smsów. Badania dowodzą, że sprzedawcy oferujący usługę dostawy premium notują wzrost o 60% większy niż Ci, którzy tego nie robią. Dlaczego więc nie dać Twoim klientom większej opcji wyboru i pozwolić im zapłacić cenę za bardziej wydajną opcję dostawy ich zakupu.

Platforma sprzedażowa czy własny sklep, sprawdź co będzie lepsze dla Twojego biznesu

Jak wybrać strategię cenową dla dostaw?

Ważne jest, żeby najpierw przyjrzeć się przewidywanemu średniemu zamówieniu i jego wadze. Potem należy sprawdzić, jaki wpływ będą miały te czynniki na koszty transportu. Możesz zaproponować stałą stawkę za dostawy do niektórych krajów, a nawet darmową dostawę dla klientów, którzy przekroczą pewien, wybrany przez Ciebie, próg zakupów. 75% klientów przyznaje się do tego, że byli gotowi wydać więcej i kupić więcej produktów, aby tylko przekroczyć próg darmowej wysyłki.

DHL Express oferuje także darmowe opakowania i może Ci też pomóc w opracowaniu wagi wolumetrycznej opakowań  i wybraniu właściwej ceny, jaką możesz opublikować na swojej stronie za usługę ekspresową.

Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami