Międzynarodowy rynek e-commerce – Pobierz raport

Międzynarodowy rynek e-commerce. „The 21st Century Spice Trade: Przewodnik po możliwościach transgranicznego handlu elektronicznego” to raport opublikowany przez lidera w międzynarodowym transporcie – DHL Express. Dokument dotyczy dynamicznie rozwijającego się, międzynarodowego rynku e-commerce.

Dynamicznie rozwijający się, międzynarodowy rynek e-commerce

Druga część raportu skupia się na konkretnych działaniach, które musi wykonać przedsiębiorca zaczynający swoją działalność w e-handlu transgranicznym. A także na obawach konsumenckich, z którymi musi się uporać.

W raporcie czytamy, że „na podstawie dotychczasowych analiz można stwierdzić, że e-handel transgraniczny jest wielką szansą dla e-sprzedawców na całym świecie. Konsumenci w wielu krajach kupują za granicą szereg produktów niedostępnych na rynku lokalnym lub – w przypadku wygórowanej ceny, niższej jakości lub niezaufanego źródła pochodzenia – będą nadal kupowali takie produkty w przyszłości”.

Rynek e-commerce: Obawy związane z handlem międzynarodowym

W dalszej części raportu autorzy wymieniają główne obawy konsumentów związane z e-handlem transgranicznym. Według serwisu Google Consumer Barometer obawy klientów (poza brakiem zainteresowania ofertami zagranicznymi) skupiają się na takich kwestiach jak logistyka, zaufanie i doświadczenie.

Szczegółowe dane związane z tym tematem znajdują się w raporcie – do pobrania tutaj.

Przyjrzyjmy się pokrótce, jakie sposoby pokonania obaw konsumentów w tych trzech puntach proponują autorzy raportu.

Rynek e-commerce: Logistyka

Tu najlepiej współpracować z zaufanym i doświadczonym przewoźnikiem. W ofercie oprócz usług standardowych powinny również znaleźć się usługi premium – dostawy ekspresowej.

Budowanie zaufania

Rynek e-commerce zmienia się wraz z zachowaniami konsumentówBudowanie zaufania nie jest zadaniem łatwym. Zależy ono w dużym stopniu od rozmiaru i marki konkretnego e-sprzedawcy. Firmy dobrze rozpoznawane na świecie cieszą się zaufaniem klientów wypracowywanym przez lata. Inni – mniejsi, początkujący gracze e-biznesu są w gorszej sytuacji.

Z pomocą tym mniejszym, mogą przyjść biznesowi partnerzy. Raport wskazuje, że „gracze mniej znani są uzależnieni od renomowanej marki zaufanego partnera logistycznego.”

Aby zwiększyć zaufanie można wykorzystywać zaufane marki na witrynach internetowych (globalnie respektowane certyfikaty itp.) oraz wykorzystywać znane i szanowane metody płatności (np. Paypal czy operatorzy szybkich przelewów uznani na lokalnych rynkach)

Rynek e-commerce: Doświadczenie konsumentów

Według serwisu Google Consumer Barometer ok. 15% konsumentów ma negatywne doświadczenia związane z e-handlem transgranicznym. Te złe doświadczenia dotyczą m.in. ceny (zakupy za granicą są „droższe”)czy niedogodności związanych z odwiedzaniem i użytkowaniem strony internetowej zagranicznego sprzedawcy. Te ostatnie wiążą się m.in. z barierami językowymi. Jakie są sposoby na pokonanie tej niechęci?

Więcej w raporcie – do pobrania tutaj.

Analiza ruchu internetowego

Aby wystartować w e-biznesie nie wystarczy posiadanie infrastruktury online czy doświadczone partnera logistycznego. Warto analizować ruch internetowy z użyciem takich narzędzi jak SimilarWeb czy Searchmetrics. Nakreśli to szanse sprzedaży w pojedynczym segmencie produktów oraz potencjał rynków lokalnych.

Więcej informacji na temat analizy ruchu internetowego znajduje się w raporcie.

Pięć kroków do zdobycia pozycji międzynarodowego championa

Ostatnia część raportu zatytułowana „Pięć kroków do zdobycia pozycji międzynarodowego championa” opisuje pięć działań, które musi wykonać początkujący przedsiębiorca e-commerce, aby osiągnąć sukces w tej branży.

Oto one:

  1. Przejrzysta strategia
  2. Właściwy asortyment
  3. Lokalny sklep internetowy o zasięgu globalnym
  4. Magazynowanie i realizacja zamówień
  5. Opcje dostawy

Ich dokładne omówienie znajduje się w raporcie – pobierz!

The 21st Century Spice Trade: Przewodnik po możliwościach transgranicznego handlu elektronicznego” to rzeczywiście świetne kompendium wiedzy na temat globalnego rynku e-commerce. Pokazuje panujące trendy i tendencje, podpowiada jakie strategie obrać, żeby z sukcesem rozpocząć działalność w tej branży, podsuwa technologiczne narzędzia, które są niezbędne w tym biznesie, ale również szkicuje obawy potencjalnych klientów. Lektura obowiązkowa dla wszystkich: przedsiębiorców, klientów czy analityków.

Poznaj możliwości jakie przed Twoim biznesem otwiera współpraca z DHL Express

Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami